12:45 | سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بورس ها

نتیجه قطعی برق؛ افت تولید و رشد قیمت سیمان است
چالش قطعی برق در کنار افزایش هزینه‌های ثابت و جاری شرکت‌های سیمانی منجر به کاهش تولید سیمان شده است، معضلی که نتیجه‌ای جز ضرر به شرکت‌ها و افزایش قیمت برای خریداران به دنبال نخواهد داشت.
راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
فصلی جدید در بین المللی شدن بازار سرمایه ایران
جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل در وبینار «ملاقات بازار» فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی (FEAS) بر بین المللی شدن بازار سرمایه ایران و تسهیل در دسترسی سرمایه گذاران خارجی به این بازار تاکید کرد.
زخم کاری قیمت گذاری بر پیکر اقتصاد در حال ترمیم است
کارشناس خبره بازار سرمایه معقتد است که تجربه دهه‌های اخیر اقتصاد ایران در اجرای قیمت گذاری دستوری باعث شده تا بورس کالا به بستر اصلی مبادلات کالاهای مهم و مواد اولیه مبدل شود که روند پرسرعت ورود کالاهای جدید به این بورس بیانگر اثبات ناکارآمدی قیمت گذاری در میان بسیاری از مسوولان و سیاست گذاران است و می توان گفت این زخم کهنه و کاری بر پیکیر اقتصاد با اعتماد به مکانیزم بورس کالا در حال ترمیم است.
با تفاوت بورس ایران با بورس‌های پیشروی جهان آشنا شوید
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بورس در کشور‌های توسعه یافته دوسویه بوده و مقرراتی از جمله دامنه نوسان، حجم مبنا، گره معاملاتی و صفوف خرید و فروش دیده نمی‌شود.
روز بد بورس ها در اروپا و آسیا
نماد برتر - برخلاف شاخص های آمریکایی، شاخص های اروپایی و آسیایی هفته را با ریزش به پایان بردند.
وال ‌استریت ریخت!
نماد برتر - بیشتر شاخص های مهم بورسی وال استریت ریزش کردند.
روز خوب بورس های جهانی
نماد برتر- همه شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.
۶ انتظار کارگزار بورس از رئیس جدید سازمان برای ارتقای جایگاه بازار
نماد برتر- عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس با اشاره به اهمیت و جایگاه بازار سرمایه با بیش از ۵۰ میلیون سهامدار، ۶ انتظار از رئیس جدید سازمان بورس برای ارتقای جایگاه بازار مطرح کرد.
حمایت رییس جدید سازمان از دو بورس کالایی و ارتباط با بازار سهام + مثال
نماد برتر- عضو هیات مدیره بورس انرژی با اشاره به حمایت های رییس جدید سازمان در مسئولیت قبلی از بورس های کالایی اظهار امیدواری کرد این دیدگاه مثبت سبب پیشرفت بیشتر دو بورس و ارتباط با بازار سهام باشد.
مطالبات سهامداران و نهادهای مالی از رییس سازمان بورس درباره تخلفات
نماد برتر-جمعی از سهامداران، نهادهای مالی و سرمایه گذاری خواستار تغییر و اصلاح تخلفات در بازار سرمایه از رئیس سازمان بورس شدند .
سواد رسانه‌ای - مالی دو بال پرواز در بازار سرمایه
نماد برتر- سیاوش وکیلی: «آموزش بازار سرمایه بر اساس تحلیل، با تکیه بر قدرت رسانه‌های جمعی محقق می‌شود که مسوولیت فرهنگ‌سازی آن بر دوش رسانه‌ها است؛ با کمک رسانه‌های رسمی می‌توان میزان آموزش و سرمایه‌گذاری هدفمند در بورس را افزایش داد.»
شباهت ها و تفاوت های بورس ایران با بازارهای دنیا در نحوه انجام معاملات
نماد برتر- علت اصلی مرحله بندی معاملات در بورس‌های جهانی به همراه شباهت ها و تفاوت های بورس ایران با بازارهای پیشرفته دنیا بررسی شد.
پربازده ترین و منفی ترین دارایی های سال ۲۰۲۰ معرفی شدند
نماد برتر- طی سال گذشته میلادی نفت و نقره با رشد منفی ۲۱.۵ و مثبت ۴۷.۴ درصد، کمترین و بیشترین بازدهی را در بین دارایی های مختلف داشته اند.